Strona: O Konferencji / Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Administracja publiczna w zarządzaniu bezpieczeństwem w Polsce”

O Konferencji

Cel Konferencji:

Celem Konferencji jest ocena przedsięwzięć podejmowanych przez administrację publiczną dla ochrony bezpieczeństwa państwa. Konferencja będzie płaszczyzną wymiany opinii o funkcjonujących mechanizmach zarządzania bezpieczeństwem w Polsce oraz optymalnych kierunkach zmian dla przyszłego kształtu tego dynamicznie zmiennego procesu.

Propozycje obszarów badawczych do prezentacji:

  • Zmiany geopolityczne w Polsce, Europie i na świecie oraz ich konsekwencje dla bezpieczeństwa Polski i Polaków – migracje, terroryzm, bioterroryzm i cyberzagrożenia
  • Środowisko podmiotów zarządzania kryzysowego – klaster zarządzania kryzysowego, uczestnicy, ich role, zadania i współdziałanie na wszystkich szczeblach systemu (administracja rządowa i samorządowa, Policja, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Państwowa Straż Pożarna, System Państwowe Ratownictwo Medyczne, straże municypalne, organizacje społeczne, podmioty komercyjne)
  • Optymalizacja (integracja) działań w zakresie zarządzania bezpieczeństwem w Polsce
  • Powiadamianie ratunkowe i ratownictwo w Polsce – efekty zmian wprowadzonych oraz spodziewane rezultaty zmian postulowanych
  • Obrona terytorialna:
    • perspektywy i obszary współdziałania z administracją publiczną
    • podstawy prawne, procedury działania, przykłady dobrych praktyk

Spodziewane rezultaty Konferencji:

  • Wypracowanie i przesłanie do właściwych organów państwa merytorycznego stanowiska uczestników Konferencji dotyczącego rozwiązań organizacyjno-prawnych w obszarze zarządzania bezpieczeństwem i porządkiem publicznym w Polsce

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję